Goodbye teacher! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Maike Kramer - WaarBenJij.nu Goodbye teacher! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Maike Kramer - WaarBenJij.nu

Goodbye teacher!

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Maike

12 Juni 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Deze week was mijn laatste week als lerares, maar voordat deze week begon was er nog het weekend in Siem Reap.

dag 64:
na het plaatsen van mijn weblog heb ik lekker van twee tot vijf liggen dutten. Om 6 uur gingen we op pad, snel biertje gedronken en om half zeven afgesproken met PJ en Melissa om wat te eten. Meesterlijk lekker (en redelijk chic) gegeten, daarna cocktails gedronken en toen PATS BOEM, daar ging mijn buik weer. Had geen medicijnen bij me niks, dus ben om precies te zijn om elf (!!!) uur mijn bed ingedoken.

Dag 65:
Vanochtend om 5 uur kwam Marie thuis van avondje uit, en om 6 uur vertrok ze richting vliegveld. Wat ga ik dat stapmaatje missen zeg! Daarna verder geslapen en om een uurtje of elf samen met Sam naar beneden gegaan voor ontbijt. Na ontbijt nog geprobeerd foto's bij mijn weblog te plaatsen, maar zonder succes. Ben toen met Sam naar Artisans d'Angkor gegaan. Hier maken ze van alles, van zijde tot schilderijen tot beelden van hout en steen. Je kon langs alle werktafels lopen en zien hoe ze het maken, vet leuk. Na wat kleine boodschappen (NUTELLAAA!!) toen om twee uur terug naar Samrong gegaan. In Samrong niet veel gedaan, Cambodjaanse bbq gehouden en daarna lekker naar bed en medicijnen ingenomen.

Dag 66:
Vandaag hadden we een leuke les voorbereid voor de kinderen. We deden draw the teacher, wat schitterende plaatjes opleverde van mij en Sam. Ook hebben we het ABC-klapspel gespeeld, ze vonden het helemaal geweldig en maakten een hoop lawaai! Heb er filmpje van dus als mijn camera het niet weer begeeft (ben al mijn vorige video's kwijt) kan ik dit later laten zien. Na een race tegen Sam te hebben gehouden richting huis op de fiets was ik helemaal gesloopt. Bij thuiskomst stond me een grote verassing te wachten. Een van de coordinatoren uit Thailand is hier waarmee ik bevriend ben geraakt, echt super leuk haar hier te hebben! 'S avonds wilde we film kijken, maar de grootouders waren al tv aan het kijken dus hebben we het rustig aan gedaan en zijn we om 9 uur naar bed gegaan. Hoorde trouwens vandaag dat de HIV-patient die we zagen instorten vannacht is overleden, zo zielig!

Dag 67:
Vandaag hadden Sam en ik weer een leuke les gepland, Labyrinth! We hadden een makkelijke en wat moeilijkere (zelf verzonnen) en de kinderen moesten ons de weg uit het doolhof wijzen door 'up,down,left of right' te zeggen. In het begin hadden ze geen idee wat deze woorden inhielden, maar het doolhof maakte een hoop duidelijk en al snel schreeuwden ze de antwoorden door de klas! Leuk om ze iets helemaal nieuws te leren! In de lunchpauze zijn we begonnen aan de film 'the killing fields' en na de middaglessen hebben we deze afgekeken. Raar om in beeld te zien, al die verschrikkelijke dingen waarover ik aan het lezen ben in het boek wat Elmer me heeft meegegeven. Het is nog waargebeurd ook het verhaal! Na het eten stortte ik in en heb de rest van de avond geluierd.

Dag 68;
Vandaag kwam ik erachter dat de crayons die ik wilde gebruiken om de kinderen de kleuren aan te leren uit mijn kamer verdwenen waren. Tevens vond ik geld (MIJN GELD) onder mijn matras. We hebben sinds het afgelopen weekend nieuwe schoonmaaksters, en aangezien er uit Sam z'n kamer ook al geld (VEEL!!!) verdwenen is denk ik dat ik wel weet wie de boosdoeners zijn. Mijn kamer zit vanaf vandaag constant op slot:D.
Door dit voorval konden we niet de les doen die we hadden gepland dus hebben we de les met de animalcards herhaald. 'S middags werd ons door Paul en Melissa aangeraden om mee te gaan en naar een operatie te kijken. Dit hebben we gedaan en we hebben een 'Internal Hernia' operatie gezien, heel interessant. Na het werk achter bij het ziekenhuis een actief potje volleybal gespeeld met Sam, Ear en de tandartsen. Was daarna wel echt gesloopt en net toen ik thuis een douche wilde nemen, pats boem, weg elektriciteit. Alles pikkedonker en zo hebben we een uur gezeten. Toen de lichten aangingen begon iedereen te klappen en te juichen, maar het mocht niet lang baten want na een minuut viel het weer weg, haha. Na nog een uur in het donker te hebben gezeten gingen de lichten toen aan. Iedereen wachtte in spanning af, maar deze keer bleven ze ook aan;). Na snel de douche in te zijn gerend ben ik daarna gelijk gaan slapen.

Dag 69:
Vandaag gingen we weer een dagje bij het ziekenhuis helpen, maar omdat Sam zich had verslapen waren we wat later. we hebben handmatig bedden staan schuren in de volle zon, het zweet brak me aan alle kanten uit!
Tijdens de lunchpauze merkte ik dat mijn rug van al dat bukken toch best wel pijn deed (wordt oud wijf), dus ben lekker gaan liggen op mijn bedje. 'S middags hebben we een 'Appendicectomy' gezien, en stond er letterlijk met mijn neus bovenop! De blinde-darm was even groot als mijn wijsvinger!!! Na de operatie hebben we in het kantoor van de tandartsen gekeken. Om vijf uur moesten we bij een Engelse school zijn om een examen bij te wonen en te zorgen dat de kinderen niet spieken. Dit was hilarisch, want letterlijk iedereen was aan het spieken en kletsen, en de leraren hielpen de kinderen zelfs met het maken van het examen!!! 'S avonds zijn we na het eten naar het park gefietst, hier lekker gechillt en drankjes gedronken! Het was de laatste avond van de tandartsen hier in Samrong, dus voordat we naar huis gingen hebben we afscheid van hun genomen. We zien ze heel miss nog op Shihanoukville, maar dat zien we dan wel. Onderweg naar huis was Melissa recht de struiken ingefietst, haha. Het was pikkedonker en geen straatverlichting. Hilarisch! We kwamen niet meer bij van het lachen. Heelhuids thuisgekomen was het flink laat en ben ik lekker mijn bedje ingekropen.

Dag 70:
Vandaag was het de laatste dag van lesgeven voor mij en Sam bij de school. We hadden bedacht om lekker weer het alfabetspel te doen aangezien ze dit zo leuk vonden en aan het einde van de les Hangmen. Ook hebben we voordat de bel ging met alle klassen een fotoshoot gedaan, dit was hilarisch en alle foto's zijn zo'n beetje bewogen:P De kinderen waren heerlijk hyper, komt vast door het weekend. 'S avonds was het plan om ricewine te gaan drinken met Ear, maar hier kwam niet veel van terecht. Rond uur of negen toen maar richting kamer gegaan en lekker liggen lezen en mijn spullen alvast ingepakt.


Vandaag ben ik weer in Siem Reap, ga zo naar een 'floating village' en vanavond met de nachtbus naar Shihanoukville!!!! Even een weekje relaxen en feesten:D hopen dat mijn maag het aankan, haha. Anders heeft hij lekker pech. Volgende verhaal volgt snel!!!

Dikke kus,
Maike

ps: Heb bij alle verhalen vanuit Cambodja foto's geplaatst. Zitten nog paar mooie vanuit Bangkok en mooie foto's van de kindjes bij het ziekenhuis bij (al zeg ik het zelf). Zeker de moeite waard om eventjes te kijken iig!!!

  • 12 Juni 2010 - 11:23

    Sanne:

    Wat een lieve foto's met al die kinderen Maike! Echt super, wacht met smart op je volgende verhaal :D
    Kusje

  • 12 Juni 2010 - 21:41

    Laureen:

    Wat gaaf dat je in het ziekenhuis bent geweest! Mooi om te zien hoe het er daar aan toe gaat (foto's), lekker op je slippertjes ;)! Haha.
    Dikke kus

  • 13 Juni 2010 - 09:19

    Marten:

    Lieve Maike, wat schrijf je weer mooie verhalen. Leuke foto's ook met al die kinderen. Zo te zien heb je een goede band met ze gelegd. En ook al ziekenhuiservaring!!
    Je wordt een echte all rounder.
    Groeten en kus van Papa

  • 13 Juni 2010 - 13:02

    Giena:

    zo te zien heb je geen last van hoogtevrees en kun je tegen bloed. Dan kun je volgens mij alles aan. Lieve kinderen en ze hebben zichtbaar plezier. Veel plezier met je strandweek en doe je het een beetje voorzichtig aan? Dat buikje heeft volgens mij wat rust nodig. x mama

  • 14 Juni 2010 - 09:36

    Dwen:

    Wat een lieve kindjes zeg!!! ( Jij ook hoor)

  • 15 Juni 2010 - 08:13

    Vin:

    Maik,

    Is het jou ook opgevallen dat het meisje op foto p6110073, lijkt op een meisje dat we beide kennen!?
    vet mooie foto's gemaakt, en respect voor het werk in het ziekenhuis. ik zou d'r niet tegen kunnen denk ik! veel plezier en pak een beetje rust voor je buik ;)!

    kus

    kus

  • 19 Juni 2010 - 10:37

    Marit:

    Hee maikie!!
    Wat een leuke fotos en leuk verhaal om te lezen!!! Echt goed dat je gewoon die oefeningen die ik je had gegeven nog hebt kunnen gebruiken!! Super dat je dat ook gedaan hebt! Is t toch nog ergens nuttig voor geweest:D

    Ben heel benieuwd hoe je het op t strand hebt gehad!!
    Enne.. je mist hier niks hoor... vorige week de hele week slecht weer... en afgelopen week paar daagjes mooi maar nu alweer 15 graden ofzo:S:S
    DUS geniet lekker!!!!!
    Xx Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Maike

Hoi ik ben Maike, 19 jaar, en ik zal dit reisverslag bijhouden voor mijn reis naar Thailand en Cambodja. Ik zal mijzelf in deze landen nuttig maken via vrijwilligerswerk, want alle kleine beetjes helpen zoals je weet. Hoop dat je me zult volgen op mijn avontuur!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 40399

Voorgaande reizen:

03 April 2010 - 19 Juli 2010

Asia, here I come!

Landen bezocht: