Touren door Cambodjaaaaa!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Maike Kramer - WaarBenJij.nu Touren door Cambodjaaaaa!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Maike Kramer - WaarBenJij.nu

Touren door Cambodjaaaaa!!!

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Maike

25 Juni 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Heb mijn week van letterlijk door Cambodja touren nu zo'n beetje achter de rug. We begonnen de tour op zondag in Phnom Penh.

Dag 79:
Vanochtend had ik om 8 uur afgesproken met Ya. Hij was wat later dus ging alvast ontbijten, om half negen vertrokken we naar de killingfields. Deze waren indrukwekkend, maar minder indrukwekkend dan ik verwacht had na alle verhalen. We zijn hier tot half twaalf gebleven, toen terug richting guesthouse en onderweg ergens lekker geluncht. In het guesthouse heb ik op me bed film liggen kijken. Heb namelijk een kamer met tv met filmkanalen, airco en grote badkamer, hihi. Rond half drie zijn we naar de russian market gegaan, waar ik weer veels te veel geld uit heb gegeven (hier moet ik echt op gaan letten). Het begon ook keihard te regenen terwijl we door de markt liepen, dus de markt overstroomde uiteraard! We zijn toen maar naar een grote shoppingmall van vijf verdiepingen gegaan. Bovenop was er een grote kooi waar geskeelert werd en keihard muziek gedraaid werd, prachtig uitzicht over Phnom Penh vanaf daar, echt vet. Na het avond eten nam Ya me mee naar een trade exhibition, dit is een soort jaarbeurs met zo'n drie miljoen Cambodjanen (als het er niet meer waren) en ik als ENIGE toerist. Wat een beleving, heb nog nooit zo'n mensenmassa gezien, werd fijn gedrukt en ya maakte zich helemaal zorgen, hahaha. Toen we thuiskwamen direct in slaap gevallen, was KAPOT!

Dag 80:
Vanochtend was ik lui en dus wat later. Samen met Ya heb ik eerst de verlenging van mijn visa geregeld, wat nog een heel gedoe was. Daarna lekker ontbeten en toen gingen we op weg. We gingen naar Tuol Sleng, de Khmer Rouge gevangenis, al was het meer een afranselkamp. Dit maakte veel meer indruk op mij omdat je alles met eigen ogen ziet. De jonge soldatenfoto's, de slachtoffers, de manieren van marteling, de cellen, de boeien tot aan de bloedspetters op de grond en op het plafond. Heb mijn ogen uitgekeken en snap nu waarom maar zeven mensen het overleefd hebben. Hierna gingen we richting guesthouse voor lunch- en rustpauze. Om half drie vertrokken we naar het 'Royal Palace' en de 'Silver Pagoda'. Beide waren zeer mooi om te zien, kon alleen geen foto's maken. We zijn daarna doorgecruist naar het nationaal museum, maar was te lui om alles te lezen want het is echt vet groot! Na het museum hadden we onze bustickets voor morgen gekocht en toen gingen we terug naar het guesthouse. Hier avondgegeten, toen naar de ipodshop gegaan om nieuwe muziek op te laten zetten. Afgesproken dat ik daarna twee uurtjes naar internetcafe ging en daarna mijn ipod op zou halen. Uiteraard toen ik terugkwam was de winkel DICHT, potjandikkeme! Toen snel naar huis en richting bed, oplossing komt morgen wel. Oja heb vandaag een doorbraak gehad, mijn eerste normale drol gelegd zonder medicijnen, WOEHOEEE (hahaha sorry voor deze vunzige mededeling)

Dag 81:
Vanochtend ging om 5:45 de wekker, HEERLIJK! Na een douche mijn laatste spullen gepakt en toen ontbeten. Na het ontbijt ben ik om half zeven samen met Ya naar de ipodshop gelopen en hebben we de eigenaar letterlijk uit zijn bed getrommeld en kreeg ik mijn ipod terug (met muziek erop(H)) Toen werden we al snel opgehaald en naar de busstop gebracht, we zaten er om kwart over zeven in en om half acht vertrokken we. In de bus lag Ya al snel te snurken terwijl ik niet kon slapen en maar een beetje muziek zat te luisteren. Om twee uur kwamen we aan in Siem Reap, overrompeld door tuktuk drivers die ons allemaal wilde brengen naar waar dan ook. Eenmaal heelhuids bij het guesthouse aangekomen als een malle geluncht want ik had HONGER, en heb hier ook een engels meisje Amelia ontmoet. Na de lunch stortte ik in, ben mijn bed ingedoken en werd zes uur pas weer wakker. Gaar en wel samen met Ya avondgegeten en ben daar blijven hangen. Het met wat Nederlanders gekletst (1 daarvan al op Koh Samet ontmoet en blijf haar steeds tegenkomen) en afgesproken donderdagnacht de wedstrijd Nederland-Kameroen te kijken, haha. Rond een uurtje of elf gaan slapen, want morgen wordt een drukke dag.

Dag 82:
Vanochtend zat ik om acht uur aan ontbijt, met Amelia. Zij wilde ook naar Angkor Wat, dus besloten we samen te gaan en de kosten te splitsen. Om 9 uur had Ya een tuktuk met gids geregeld en gingen we op pad. Wat een dag! Angkor Wat in 1 woord: Wow wow wow, oke dat waren er meerdere maar jullie begrijpen mijn punt. Voelde me de hele dag Lara Croft in Tomb Raider, ookal is er maar 1 echte Tomb Raider tempel. Heb zoveel gezien en nog de helft of meer niet kunnen zien. Heb de gids gevraagd op te schrijven wat we vandaag allemaal gezien hebben en dit is het lijstje:
-South gate of Angkor Thom
-Bayon
-Baphuon
-Royal Palace
-Terrace of Elephants
-Terrace of Lepper king
-Ta Promh (de Tomb Raider tempel)
-Angkor Wat
Op weg naar Angkor Wat begon het alleen te storten, dus de zonsondergang zat er niet in! Wel hadden we hierdoor de tijd om alles echt heel grondig en goed te bekijken en er niet doorheen te haasten zoals je alle toeristen ziet doen. Ook heb ik gevraagd of de gids tempels op wilde schrijven die de moeite waard zijn om morgen te bekijken. Hij heeft een aardig lijstje samengesteld, morgen maar kijken wat we daarvan waar kunnen maken. Iets over zessen waren we pas terug! Na een douche wat gegeten, foto's op usb (andere!!!) gezet en op tijd naar bed gegaan.

Dag 83:
Vanochtend ging de wekker om maar liefst half vijf en kroop ik met moeite uit mijn bed. Iets over vijf vertrokken we om de zonsopkomst bij Angkor Wat te bekijken. Deze was super mooi, maar zodra de zon boven de bomen uitkwam verdween hij al snel onder de wolken (stomme regenseizoen!!) Daarna zijn we toen vertrokken voor een big tour. We hebben de volgende tempels gezien:
-Preah Khan
-Neak Pean
-Ta som
-East Mebon
-Pre Rup
-Sras Srang
-Banteay Kdei
-Banteay Prei
-Kbal Spean
De laatste twee waren buiten het toeristische gebied (minstens een uur met de tuktuk) en zeker de moeite waard om te zien. Zoveel moois gezien in twee dagen en zoveel foto's die allemaal de moeite waard zijn om uit te vergroten. Heb bij Angkor Wat ook schilderij van de zonsopkomst gekocht, toepasselijk!;) Op de terugweg naar het guesthouse kwamen we in een storm terecht, met zo'n hard wind dat de tuktuk driver moeite had om de tuktuk op de weg te houden, hahaha. Eenmaal thuis lekker gedoucht, met Amelia en Caitlin gegeten en toen was het plan om paar uurtjes te slapen voor de wedstrijd van vannacht. Dit lukte alleen voor geen meter (vraag me niet waarom aangezien ik al vanaf half vijf op was) dus toen om elf uur de wekker ging was ik nog steeds wakker. Ben toen op internet gegaan, maar de computer was zo ontzettend langzaam dat ik er om twaalf uur helemaal knettergek van werd en hem maar heb uitgezet voordat ik hem door het raam gooide;) Ben naar Pubstreet gelopen en heb hier de andere Nederlandse meiden opgezocht. Met hen, Job en nog een stuk of vijftien andere Nederlanders heb ik de wedstrijd gekeken in Angkor What? bar op een groot scherm. Mooi avondje van oorverdovend lawaai. We waren half vier weer terug en toen kon ik nog steeds niet slapen. Ben dus 24 uur wakker geweest voordat ik eindelijk in slaap viel.

Dag 84:
Vanochtend werd ik om tien uur klaarwakker. Hoe kan dat toch? Ben gaan ontbijten, was ingeleverd, in dagboek geschreven en toen lekker op bed liggen lezen. Daarna Siem Reap te voet verkend en weer bij de ipodshop geeindigd;). Zit nu in het internetcafe, vermoed dat ik vandaag niet al teveel meer ga doen. Slapen en miss vanavond stappen en mijn busticket voor morgen regelen. We gaan dit weekend met z'n vieren Battambang onveilig maken. Zonder plan of iets, HEERLIJK!

Nog maar 24 dagen en dan sta ik op Schiphol!

Dikke kus en knuffel,
Maike

  • 25 Juni 2010 - 15:57

    Menno:

    Wederom weer een goed verslag van je reis, hele mooie foto's ook kleine, veel plezier nog!!!

  • 26 Juni 2010 - 07:21

    Sanne:

    Wat veel en mooie foto's weer maike :D Have fun de laatste 24 dagen!
    kusje

  • 29 Juni 2010 - 07:04

    Job:

    jop?

    Succes in het noorden he! Groetjes aan de taxi chauffeur!

    x

  • 30 Juni 2010 - 15:49

    Giena:

    Wat een leuke foto's. Ben benieuwd naar de laatste weekjes vrijwilligerswerk. Ga je een echt juffie worden?
    Kun je het voetbal nog een beetje bijhouden? Tot nu toe is het feesten hier (veel oranje en getoeter).Veel plezier de laatste weekjes.
    x mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Maike

Hoi ik ben Maike, 19 jaar, en ik zal dit reisverslag bijhouden voor mijn reis naar Thailand en Cambodja. Ik zal mijzelf in deze landen nuttig maken via vrijwilligerswerk, want alle kleine beetjes helpen zoals je weet. Hoop dat je me zult volgen op mijn avontuur!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 40404

Voorgaande reizen:

03 April 2010 - 19 Juli 2010

Asia, here I come!

Landen bezocht: