Als jullie nu nog niet jaloers zijn! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maike Kramer - WaarBenJij.nu Als jullie nu nog niet jaloers zijn! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Maike Kramer - WaarBenJij.nu

Als jullie nu nog niet jaloers zijn!

Door: Maike

Blijf op de hoogte en volg Maike

19 Juni 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Dan weet ik het echt niet meer:P
Heb een heerlijk strandweekje achter de rug wat voornamelijk bestond uit slapen, eten en drinken (heel veel drinken), maar voordat we Shihanoukville waren hadden we eerst nog Siem Reap + busreis.

Dag 71:
Om 4 uur 's middags zijn we vertrokken richting 'Floating Village'!! Dit vond ik echt schitterend om te zien, ook heel grappig om een drijvende kerk, supermarkt en tankstation te zien, haha. Rond 6 uur hadden we frontrow plekken om de sunset te zien, dit was echt super mooi! Daarna haasten en stressen om op tijd terug te komen om de bus te pakken. Dit werkte gelukkig allemaal natuurlijk weer net (altijd laatste minutenwerk met mij) en om 8 uur zaten we in de slaapbus. Deze bestond letterlijk uit drie rijen van ligbedden 2 hoog, heel vreemd vervoer:P

Dag 72:
Vanochtend kwamen we om 6 uur compleet gaar aan in Shihanoukville. We hebben onze bagage gedropt bij Monkey Republic en zijn toen naar het strand gegaan. Om 8 uur konden we pas inchecken, toen wat gegeten en lekker ond bed ingedoken. Om half twaalf lagen we op het strand!:D Heb op het strand me benen laten epileren 'cambodian style', met een fucking flosdraad haha! Ook heb ik lekker een manicure en pedicure gedaan en omdat het vrouwtje me zo lief vond heb ik gratis armband gekregen;) Het was alles bij elkaar dus een heerlijke luie, verwenzondag! Rond vijf uur zijn we onze was gaan ophalen, wat gegeten en toen naar Angelo's gegaan. Hier hing groot scherm waarop je de fifa world cup matches kon kijken. We zijn hier uiteindelijk de hele avond gebleven en waren aardig dronken bij vertrek, hihi. Tussen de 2de en de 3de wedstrijd hadden ze de film 'Drag me to hell' opgezet, raarste film ooit. En daarna een paar afleveringen van Family guy gekeken, HEERLIJK!

Dag 73:
Vanochtend aardig katerig wakker geworden, om uurtje of 12 naar strand gegaan. Het was alleen aardig bewolkt, dus besloten we om naar het centrum te gaan en daar beetje rond te koekeloeren. We zijn naar de Starfish bakery & shop gegaan, een project wat straatkinderen van de straat af probeert te houden. Hier lekker geluncht en geshopt, fijn om iets te kopen waarvan je weet dat het geld goed terechtkomt! Hierna zijn we naar de markt gegaan, op zoek naar oranje voor de wedstrijd van vanavond. Na dit gescoord te hebben gingen we naar huis, omkleden en toen terug naar Angelo's om Nederland-Denemarken te kijken. HOPPAAAA, gewonnen! Dit moest uiteraard gevierd worden, dus de drank vloeide rijkelijk. Eerst wat gegeten op het strand en toen naar monkey republic. Hier waren de tandartsen met een grote goep engelse mensen. Hier mee opgetrokken en flink bezopen geraakt. We zijn naar JJ's bij het strand gegaan en in Utopia (met zwembad) geeindigd en ben er lekker ingeplonst nadat ik de bezopen Sam had thuisgebracht (ipv andersom;))

Dag 74:
Vanochtend hadden we met z'n allen om 12 uur bij Monkey afgesproken om te verzamelen en naar Bamboe eiland te gaan voor een dag en nacht. We konden om 2 uur met z'n 15-en op de boot en natuurlijk begon het om tien voor twee uit het niets te stormen. Het boottripje werd niet helemaal wat iedereen ervan verwacht had, want letterlijk ieder persoon op de boot werd zeeziek door de megagolven. Heelhuids op bamboe eiland aangekomen hebben we de boel verkend. Door het woud naar de andere kant van het eiland gelopen zelfs, omdat we dachten dat we hier de zonsondergang konden zien. Super mooi plekje + strand, maar geen zonsondergang:p Toen maar teruggelopen en gegeten. Na het voedsel was het tijd om te feesten. Van 6 tot 11 was er elektriciteit en dus muziek, dus begonnen we vroeg. Leuke drankspelletjes en HEEL VEEL Drank beloofde een wilde avond. Om 11 uur was de elektriciteit foetsie en hadden we kampvuur op het strand met een sterrenhemel VOL met sterren. Ben trouwens de nacht hiervoor gestoken door iets op mijn voet, en heb nu een poot als een olifant. Kon eind van de avond (3 uur) niet meer op mijn benen staan, letterlijk en figuurlijk;)

Dag 75:
Vanochtend onder de muggenbulten wakker geworden om half acht (!!!) Vannacht om vier uur nog matrassen verschoven, omdat in de kamer waar de andere vier meiden sliepen was een kat binnen gekropen en die had 6 kleintjes gekregen. Heel schattig, maar ze hadden de hele boel onder gepiest en de moeder was zeer agressief, dus daar slapen was geen goed idee. We sliepen dus met 7 meiden op een tweepersoonskamer, gekkenhuis;) Vandaag lekker gezwommen, gechillt en rond uurtje of 2 over rustig water terug gevaren. Onderweg nog snorkelstop gemaakt, waarbij klunzige ik natuurlijk mijn (andere) voet openhaal aan het koraal. Heb nu dus twee olifantenpoten! Toen we thuiskwamen goed uitgerust en 's avonds uitgegaan met z'n allen. Het was van veel mensen de laatste avond, wat een avond! We hebben na twaalf uur tot uurtje of 4 op het strand gitaar gespeeld en gezongen.

Dag 76:
Na vanochtend om vijf uur in bed te zijn beland ging de wekker om maar liefst 7 uur. Spullen gepakt en naar guesthouse gegaan waar YA met gezin verblijft. Om acht uur vertrokken we voor een boottrip. We wisten alleen niet dat deze weer naar bamboe eiland ging, haha. Bovendien werden we verrast door een hele hevige regenstorm, en hadden we het dak van onze boot niet uit;) Na de boottrip op het strand neergeploft met onze overgebleven groepje. Om half zeven gingen we uit eten en ondertussen de wedstrijd gekeken. Daarna was het tijd voor Joe's laatste avond. Dit werd (weer) een wilde avond en onderweg naar huis stormde het mega erg! De weg naar boven was in een rivier omgetoverd en dus hebben we poncho's gekocht, hihi. We zagen eruit als mega condooms! Het was weer een uurtje of vijf toen ik thuiskwam.

Dag 77:
Vanochtend werd ik om 8 uur wakker gebeld door Sam na door mijn wekker heen te zijn geslapen. De trip voor vandaag ging niet door ivm de storm die op komst was. Ipv de boottrip zijn we toen naar een waterval gegaan, die heel mooi was. Op de weg terug konden we niet ontsnappen aan de storm en zaten we er middenin. Gelukkig zaten we redelijk droog in de tuktuk, haha. Thuis om 1 uur 's middags gelijk mijn bed ingedoken om bij te slapen, en ben pas om vijf uur weer uit mijn kamer gekomen. Om half zeven zijn we naar Angelo's gegaan om Duitsland-Servie te kijken, HA duitsland verloor! Toen naar monkey voor paar drankjes. Hier nog stel engelsen ontmoet waarmee we drankspelletje hebben gespeeld en toen naar JJ's gelopen. Om half een was ik door alle gratis shotjes en weet ik het allemaal compleet de weg kwijt en ben ik naar huis gegaan. Heb niet eens gedag gezegd geloof ik, oeps.

Dag 78:
Vanochtend vroeg vertrokken we om 7 uur richting Phnom Penh. Hier kwamen we om 12 uur aan. Na wat geluncht te hebben ging Sam dutje doen op mijn bed en ging ik naar het internetcafe. Mijn usb-stick is geflipt, dus ben AL MIJN FOTO'S kwijt!!!! Tevens begon het terwijl ik mijn blog aan het schrijven was te stormen en viel het internet hierdoor weg. Ben toen maar naar mijn bedje gegaan na afscheid te hebben genomen van Sam en om half zeven gegeten en de wedstrijd van Nederland gekeken. Weer gewonnen! WOEHOE!!! Zit nu weer in het internetcafe, ga denk ik zo mijn bed opzoeken en mezelf in slaap huilen. Baal echt ZO dat al mijn foto's weg zijn!!!

Dikke verdrietige kus,
Maike

  • 20 Juni 2010 - 06:30

    Giena:

    Wat een vakantie. Mooie plekjes, leuke mensen, feesten en zelfs het WK kun je volgen. Mooie tenen en lieve poesjes (niet meenemen hoor). Jammer van de foto's, maar mischien kan iemand er hier nog wel iets mee. Nog veel plezier en pas goed op jezelf. x mama

  • 20 Juni 2010 - 11:47

    Anouk:

    Dag lover!
    klinkt heerlijk, ik ga aankomende week precieshetzelfde doen najaaa ietsjes anders, met mams een week naar gran canaria! Daarna mailen daantje en ik weer! Have lots of fun xxxxx!

  • 20 Juni 2010 - 12:53

    Dini En Ton:

    natuurlijk zijn we heel erg jaloers op jou

    jij hebt al meer gezien dan wij in ons hele leven samen :)

    veel plezier nog meid

  • 20 Juni 2010 - 14:12

    Vin:

    wat erg van je foto's.. maar misschien kan iemand hier nog wat met je stick doen!
    en ik ben zeker vet jaloers op je, klinkt als een goed leventje.. drinken, eten, slapen, drinken, mooie plekjes kijken, drinken ...(A)
    je ziet er goed uit op de foto's Maik. goed om te zien!
    kus van mij.

  • 20 Juni 2010 - 14:57

    Femke:

    Neem die usb maar gewoon mee naar huis, miss kan iemand hier het er nog wel afhalen! Leuke foto's! Wij gaan vnvd lekker lasagna eten..!!!:)

    xx

  • 20 Juni 2010 - 17:34

    Sanne:

    Gelukkig was ik nog totaal niet jaloers! Dus ook dit doet me niets hoor, ik zit veel liever hier thuis in de regen te leren ;) Haha nee okee ik geef het toe, ik zou veel liever daar zitten!
    Hoop dat het goed komt met je foto's en veel plezier nog
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Maike

Hoi ik ben Maike, 19 jaar, en ik zal dit reisverslag bijhouden voor mijn reis naar Thailand en Cambodja. Ik zal mijzelf in deze landen nuttig maken via vrijwilligerswerk, want alle kleine beetjes helpen zoals je weet. Hoop dat je me zult volgen op mijn avontuur!

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 40402

Voorgaande reizen:

03 April 2010 - 19 Juli 2010

Asia, here I come!

Landen bezocht: